Mar 20, 2012

Tahvelarvuti kui elektrooniline märkmik

Käimas on Tartumaa õpetajatele mõeldud metoodikapäev.
Täna otsustasin, et teen märkmeid otse arvutisse trükkides. Salvestan koolituse materjalid arvutisse ning nii saan põnevat materjali kiirelt edastada kolleegidele.
Ma ei kirjuta märkmeid paberilehele, mis peagi on kadunud teiste omataoliste hulka ega kirjuta ka vihikusse, mis seisab kuni järgmise koolituseni sahtlis.
Mis minu kõrvadele tundus huvitav?

1. "HEV laps matemaatika tunnis!"
¤ Õpetaja ei peaks panema puudulikku hinnet kui õpilasele pole rakendatud tugiõpet!
¤ Rühmatöös ei peaks olema üle kahe õpilase. Vastasel juhul ei saa kõik vajalikul määral tööd teha.
¤ Kaasa lapsevanemat, anna ka lapsevanemale oma osalus. Paluge lapsevanemal lisada oma initsiaalid lapse poolt kodus loetud lugemispalale või peastarvutamisülesandele jne.

2. "Klassiõpetaja poolt peetava blogi vajalikkus lastevanematega suhtlemiseks"
¤ Kõrvu jäi kuulaja kommentaar - "Keegi ei viitsi blogi pidada!" Au meie koolile! Meie viitsime!
¤ Sosistamine jätkus - "Ma ei näe sellel mõtet!" Arvan, et meie lapsed, lapsevanemad ja kõik õpetajad võivad skeptikutele väita, et blogi pidamisel on palju positiivset. Asi on vaid viitsimises ja tahtmises, et õpetajal jaguks indu blogi pidada.
¤ Sosistaja kokkuvõte - "Nad vist tööd ei teegi, et nii palju blogisid on"

3. "Õpetajate läbipõlemine ja nõustamise võimalused selle ennetamiseks"
¤ rõõm tublidest õpilastest ning sõbralikud kolleegid vähendavad õpetaja läbipõlemist

4. "Kuulamisoskus"
¤ Õpikud oma pildimaterjaliga on orienteeritud poistele. Kuulamisülesanded sobilikumad tüdrukutele.

5. "Ajakirjad klassiväliseks lugemiseks"

¤ Küsi õpilastelt, missuguseid ajakirju nad teavad
¤ Erineva sisu ja temaatikaga, erinevatele huvigruppidele ajakirjad klassis õpilastele vabalt lugemiseks
¤ Valikvastustega viktoriinid nt ajakirja Loodusesõber kohta. Sõpruskondade vahel, osavõtt vabatahtlik. Toimub nt pika vahetunni ajal.
¤ Miks lugeda ajakirju? Väga hea pildimaterjal, huvitavad artiklid, laps loeb vabatahtlikult ilma hinnet saamata.
¤ Õpetaja annab vihjeid - "Siit ajakirjast saad teada, lugeda, et ..." - tekita õpilases huvi
¤ Õpetajal rõõm kui lapsed ise jagavad kaasõpilastega loetut.
¤ Nädala või kuu küsimused
¤ 3 erineva temaatikaga ajakirja, 3 erinevat küsimust - õpilane valib, millise küsimuse vastuse ta ajakirjast leiab
¤ Vaheldus õpilasele vahetunniks
¤Lisaülesanne tunniks või tunni teemaga seostuv artikkel
Mis kasu saab ajakirjadest?
¤ Andekatele arendav, saavad lugeda kui nt kontrolltöö valmis
¤ Arendav ja hariv ka õpetajale - küsimusi koostades pead ise kursis olema, millest ajakiri räägib.


Minu lemmik oli Heli Leedjärv Nõo Põhikoolist, kes rääkis ajakirjade kasutamisest.
Klassiõpetajad teevad nii põnevaid asju ja kuigi ise võid arvata, et see on ju nii tavaline, siis tegelikult on ikka neid, kellele see tundub põnev ja uudne.
Nii olen varem suvistel klassiõpetajate koolitustel alati märganud, et kui tegevõpetajad räägivad oma igapäevastest tegemistest, siis on see nii huvitav ja arendav. Palju huvitavam ja kasulikum kui teoreetiline loeng.

Usun, et tegelikult on meil kõigil põnevaid mõtteid ja nippe mida teistega jagada. Peame vaid ise julgemad olema.
Oli õpetlik ja kasulik kohtumine.

No comments:

Post a Comment